Sunday, 30 March 2014

tasbih

macam macam jenis kawan kita akan jumpa.

kadang- kadang macam " eh ape ni? ada jugak manusia macam ni rupanya. "

tapi tak pelik kan
diorang pun manusia juga, ada perasaan ada emosi.

sekarang ni, kita?
memang kadang kita sendiri pun takleh go on dengan depa, tapi ada masanya kadang mereka lah sebab kita bahagia

sedar tak, bila manusia ni sebenarnya saling memerlukan.

erm.
mulakan sesuatu dengan Nama Allah, inshaAllah HE will bless.
even satu persahabatan

jangan dengan persahabatan yang sepatutnya sangat manis dan memberi sejuta erti,

berubah menjadi satu bencana.



itulah persahabatan sebenar.
jangan bila senang kemain rapat

tapi bila kawan tu susah, batang hidung pun takda.

bersahabat ni macam tasbih, tanpa penghujung.

dan bila tasbih tu putus, tiap tiap manik pun bertebaran, entah ke mana.

dan boleh jadi tak mungkin untuk bersatu kembali.


air yang jernih, mengapa ingin dikeruhkan? dengan sangka buruk?
y'know what bila keruh, tak nampak ape.

jadi susah nak nampak kesalahan kita. tu yang sebenarnya.
macam dok pikir salah kawan ja.

tu yang orang kata, bersahabat bukan senang, tapi kemanisannya teramat manis.
nak pertahankan tu pun tak senang.

salam persahabatan .







5 comments:

  1. "bersahabatlah kerna Allah, bertemu karnaNya malah berpisah kernaNya.. berkasih sayang karnaNya serta marah juga karnaNya."
    Salam ukhuwah XD

    ReplyDelete
  2. well said :) inshaAllah. salam ukhwahhhhh ^^

    ReplyDelete
  3. aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa mirahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  4. nice, moga ukhuwwah kita kerana Allah :)

    ReplyDelete
  5. inshaAllah :))))))) Allah, rindunya :'(

    ReplyDelete