Friday, 4 October 2013

tak mampu



jatuh .



sakit .
bangkit cari ubat .

teruskan perjalanan .
kembali jatuh .
tempat yang sama.
bayang lah terhiris kat tempat yang dah terluka.

pedih.


sumpah perit.

kali ni sumpah sakitnya amat .
buntu .

kenapa? kenapa? sungguh aku tak mampu :(

pernah tk rasa bila kita betul betul semangat and focus on doing things, hasilnya ? Allah tak kasi yang macam kita nak. exactly opposite. persoalan "kenapa'' boleh terjawab ?

" pertama kali jatuh dah luka, tapi kumpul balik semangat kan, kena kuat nak hidup ni, ujian tu motivasi "

okay bangun, senyum, genggam tangan, berazam akan cuba dengan sepenuh daya.

seminggu ke tempat yang sama, usaha lah kan, betul betul tak harapkan orang lain selagi kita usaha, takde orang temankan pun takpe sorang sorang je .

why?

the feeling of needs . the feeling like pape pun jadi aku kena cuba selagi termampu . feeling nak try jugak even tahu memang dah terketahui yang benda tu tak confirm

kenapa cuba lagi even dh tahu tk confirm ?

" bukan kita yang tentukan semua tu kan , kita takde kuasa kan , yang ada kuasa Allah 'Azza Wajalla . hanya DIA"

tugas kita? cuba cuba cuba . yang selebihnya tolong biarkan yang Berkuasa yang tentukan , jangan campur urusan ALLAH . tolong lah  "

" oh tahu pun , tapi kenapa bila benda jadi atas diri rasa macam marah rasa macam sedih rasa tak boleh terima? tadi kan kata serahkan kepada Allah setelah kita usaha? kan? "

maaf hati masih belum kukuh , masih dalam tarbiah . akan cuba . tapi perlu pertolongan dan sokongan serta teguran . dari awak . yes awak as kawan sahabat teman saya seislam.

mohon tolong saya , saya perlukan awak . jangan biar saya terkapai sedangkan awak still punya kuasa utk bimbing saya, tarik saya, capai tangan saya .

Thank you kepada yang bergelar sahabat teman kawan semua .





No comments:

Post a Comment